En el conte, també apareixen més
personatges, com ara, la madrastra i les seves filles, que exploten a la pobre
Ventafocs; el príncep, l’home que salva a la Ventafocs d’aquesta
maleïdes persones; i la fada padrina, que ajuda en tot moment a la protagonista
i aconsegueix que el príncep s’enamori d’ella.
A la història apareixen dos tipus
de persona: la Ventafocs ,
una noia molt bona que obeeix sempre les ordres de la seva madrastra i de les
seves germanastres; i després tenim la madrastra i les seves filles, que són
molt dolentes, que només miren per elles i li fan la vida impossible a la Ventafocs. També
apareix un heroi, en aquest cas és el príncep ja que salva a la Ventafocs d’aquestes
tres bruixes.
La fada padrina, que surt en el
conte, seria l’objecte de poder, ja que ajuda a la Ventafocs , donant-li un
vestit i una carrossa per a que vagi al ball. Un moment especial d’aquesta
història, seria aquest que acabo de comentar ara, i un altre, seria quan el
príncep troba a la seva estimada a través de la sabata que Ventafocs havia
perdut en el ball i es casen.
En aquesta història tots
segueixen els rols que el públic espera, la Ventafocs es comporta
com una noia educada i el príncep com un noi educat. Pot ser, les persones que
no segueixen un rol adequat i es comporten com nenes egoistes i egocèntriques
són les germanastres i la madrastra.
Crec que l’argument, les
il·lustracions i els diàlegs potencien que la dona té que ser l’encarregada de
fer les feines de la casa, ja que la Ventafocs sempre està netejant i fent les coses
que li ordenen les malvades amb les que conviu.
Mónica Vizcaíno Casado 1ºD
esta be el teu comentari de text, no em sembla malament identificar la fada com a objecte de poder, la sabata tambe te un fort contingut simbolic i ho has dir, has identificat el princep com a heroi i ha faltat identificar la Ventafoc com a arquetip de dona jove bona o heroina.
ReplyDelete