Wednesday, November 21, 2012

CCFF Didactica. Grup 4 ( 2a part) Lorena C, Ana y Viviana.

Amb aquest mètode volia trencar amb un ensenyament rígid on predominava el temor al mestre. Va tenir un amplia influència a Espanya i a l'educació com ara la coneixem.



Els principis en els quals es basa el model Montessori són els següents:




LA MENT ABSORVENT És la capacitat que tenen els nens gairebé sense esforç per adquirir coneixements d'una manera natural . Ho aprenen tot inconscientment.Compara les seves ments amb una esponja i diu que aprendràn a llegar i escriure amb la mateixa espontaneïtat que a caminar.





ELS PERÍODES SENSITIUS Són els períodes d'edats en que l'infant es mostra més receptiu per adquirir habilitats amb mes facilitats.

Es considerava que en ocasions s'ensenyava a l'infant una certa habilitat després de que el període sensitiu hagués passat, per tant no afavoria al seu aprenentatge espontani.



AMBIENT ADAPTATÉs l'ambient que ha sigut organitzat per tal d'estimular l'infant en el seu desig de coneixement i aprenentatge, donant facilitat a la llibertat.

Aquests espais són lluminosos i càlids amb racons de llibres , música,jocs,materials sensitius etc.




L'organització de l'espai i el temps:

S'estructura en diferents zones o espais d'activitats on hi ha una gran quantitat de materials. EL temps s'organitza en funció de les activitats que s'han preparat.



Els materials:

Els materials que cobreixen totes les àrees, són creats per ells mateixos i van acompanyats d'exercicis amb la inteció de que els infants apreguin de les seves pròpies experiencies i també dels errors que van corregint. Cal destacar els materials de desenvolupament sensorial que tenen com objectiu treballar de forma sistematitzada les diferents qualitats sensorials de manera diferenciada.

Els materials de desenvolupament sensorial tracta de agrupar materials per treballar les qualitats dels diferents sentits, com ara tactils, auditives, òptiques i gustatives.

Com podem observar en aquesta diapositiva, trobem una torre rosa, que es un conjunt de deu cubs de diferent mida i tots d'un mateix color. Mitjançant aquest material l'infant pot experimentar la mida ja que tots els cubs son del mateix color i de la mateixa forma.




El paper de l'educador:

El paper de l'educador es fonamenta en l'observació de l'infant, de les seves necessitats i interessos i de la seva relació amb l'entorn.

L'educador farà un paper de guia per despertar en l'infant la imaginació i l'interès per el coneixement.



El model Montessori:


El model montessori comprèn quatre grans àrees d'acorda les necessitats que presenten els infants:

  • Vida pràctica: que fa referència als aspectes com la independencia, l'ordre, la discipina, la relació social...

  • L'educació sensorial: té com a objectiu l'educació dels sentits com a base pel desenvolupament en altres àrees.

  • Les habilitats de llengua, escriptura i lectura

  • Les habilitats matemàtiques.




    video

    https://www.youtube.com/watch?v=8aGH4z8G2PU&feature=related



No comments:

Post a Comment