1.- RELACIÓ D’UNITATS FORMATIVES I
NUCLIS FORMATIUS
MP07:
Desenvolupament Socioafectiu (99 hores)
|
||
Unitats Formatives
|
Hores mín.
|
Durada
|
UF1: Intervenció en l´àmbit
Afectiu-Sexual
|
4
|
49
|
UF 2: Intervenció en l’àmbit Social
|
5
|
50
|
Aquest Mòdul disposa de 9 hores de
lliure disposició que s’han distribuït en les unitats UF1 i UF2
Les Unitats Formatives es realitzaran a
primer curs i de forma seqüencial.
UF 1: Intervenció en l’ àmbit Afectiu-Sexual
|
||
Nucli
Formatiu
|
Hores
|
Resultats
d’aprenentatge
|
NF 1.- El desenvolupament Afectiu
|
24
|
1,3,4,5
|
NF 2.- El desenvolupament Sexual
|
25
|
2,4
|
UF 2: Intervenció en l’àmbit Social
|
||
Nucli
Formatiu
|
Hores
|
Resultats
d’aprenentatge
|
NF 1- El desenvolupament social
|
35
|
1,3,4,5
|
NF 2- El desenvolupament moral
|
15
|
2,3
|
CFGS Educació Infantil Ins
Camps Blancs
M2 Desenvolupament
SocioAfectiu Domènec Méndez
Unitat Formativa 1 { Nucli Formatiu 1
El Desenvolupament Afectiu
Nucli Formatiu 2 El Desenvolupament
Sexual
Unitat Formativa 2 { Nucli Formatiu 1
El Desenvolupament Social
Nucli Formatiu 2 El Desenvolupament
Moral
Nucli Formatiu 3 Avaluació en el
Desenvolupament Socioafectiu
El Desenvolupament Afectiu {
definició i agents que intervenen
- Característiques de l'afectivitat infantil { expressió de les emocions i funció adaptativa
- Teories { Piaget, Wallon, Freud
- El vincle de l'aferrament
- Intervenció educativa { com afavorir-lo, context, programa d'activitats, periodes d'adaptació
- Dificultats i conflictes { regressió i gelosia, rebequeries, adaptació a pèrdues i canvis
El Desenvolupament Sexual
{ gènere i sexe, estereotips i rols, actualitat (Debat Guiat)
Teories { psicoanalítiques,
d'aprenentatge social i cognitives
Com afavorir el desenvolupament
sexual { manifestacions sexuals infantils i pautes a seguir
l'homosexualitat a l'escola
Coeducació i educació no
sexista
Normativa sobre igualtat de
gènere
Conflictes relacionats amb el
desenvolupament sexual { identitat
víctimes d'abús
El Desenvolupament
Social { Agents de socialització
- Teories { Bandura, Vigotsky, Erikson, Bronfenbrenner,
- Sociabilitat a la infància { Intel.ligència intrapersonal i interpersonal
- Com podem afavorir el desenvolupament social des de l'escola { habilitats socials a l'escola
- Dificultats i conflictes en desenvolupament social { hiperactivitat, agressivitat, marginació
El Desenvolupament Moral
- Teories { Piaget, Kohlberg i l'aprenentatge social
- El Raonament moral en la primera infància { les conductes prosocials en edat infantil
la justicia distributiva
l'autocontrol moral
- Intervenció educativa { educació en valors i veinatge universal
la família
l'escola
L'Avaluació en el
desenvolupament Socioafectiu { fases, instruments
d'observació
qüestionaris, entrevistes,
informes
- L'Avaluació del grup classe – sociometria
- La detecció de problemes o trastorns
No comments:
Post a Comment